Forretningsbetingelser

 Avtale

Disse vilkårene og betingelsene inngås med:

GjenGlede AS
M44 på Bryne, 3. etg. ved XXL,

Jupiterveien 2,
4340 Bryne
Org. nr.: 932 752 875

Telefon: (+47) 924 97 591

Vipps #910111


E-post: info@gjenglede.no

 

Leie av hylle

Du booker og betaler for hylle på vår hjemmeside GjenGlede.no

Leien er på dagsbasis, minimum 200 kr/uke og inntil 6 måneder. En uke er 7 dager.

Eks. 1: Starter du f.eks. på mandag den 12. (dato) vil du avslutte på søndag kveld den 18.  Men siden søndag holdes stengt, må du rydde hyllen din en time før stengetid på lørdag den 17.  Og da kan du naturligvis komme 1 time før stengetid lørdag den 10.  Slik blir hylleleien 7 døgn. 

Eks. 2: Starter du f.eks. på onsdag den 14. (dato) vil du avslutte på tirsdag kveld den 20.  Du må rydde hyllen din en time før stengetid.  Og da kan du naturligvis komme 1 time før stengetid tirsdag den 13.  Slik blir hylleleien 7 døgn. 

Det vanligste er en leieperiode på 2-4 uker. Avhengig av hvor mye du finner hjemme som du ønsker å selge, det tar noen ganger mer tid for noen varer og det er ofte pga at prisen er noe for høy. Derfor har du også en hurtigmetode for å øke salget og det er å redusere prisen på alt 25% og 50%. Prisen blir trukket fra i kassen.  Evt. kan du leie enda lenger og satse på salg og mer påfyll. Da blir sakene dine solgt etter hvert. 

Betaling og oppgjør

Betalingen gjøres til den angitte kontoen på GjenGlede.no. To ganger i måneden overfører vi dine fordringer til bankkontoen du registrerer på GjenGlede.no:

  • Salget fra 1.-15. gjøres opp den 30. samme måned.
  • Salget fra 16-31. gjøres opp den 15. i påfølgende måned.

    Dersom betalingsdatoen ikke er en bankdag, settes pengene inn neste bankdag.

Prislapper

Alle varer er registrert på forhånd gjennom GjenGlede.no fra din computer eller smarttelefon.

Varer skal registreres med en detaljert varebeskrivelse som inneholder farge, merke, egenskaper, størrelse og pris.
For eksempel: Gul Moto Guzzi T-shirt med motorsykkel, str. 68, 49 kr.
Varebeskrivelsen er viktig for de ansatte i kassen for å unngå svindel med utveksling av prislapper. Derfor trenger også billigvarene en god beskrivelse, slik at det ikke bare står “T-shirt 10 kr”. Ellers kan uærlige mennesker bruke prislappen din og ta på seg en dyr T-shirt.

Varebeskrivelsen er også en hjelp for deg, slik at du vet nøyaktig hva du har solgt.

Prislapper skrives ut på vår kundedatamaskin til venstre etter inngangen til butikken. Når hylleutleien starter må du kontakte personalet slik at vi kan sette deg i gang.

Dersom du ønsker å endre prisen på en eller flere varer, må denne oppdateres på nett og du vil da kunne skrive ut noen nye prislapper.

Etter at en prislapp er skrevet ut kan du ikke endre produktbeskrivelsen og prisen kan kun justeres ned. Ønsker du å endre beskrivelsen eller oppjustere prisen, må du derfor opprette varen på nytt.

Ved leie av ny hylle er du selv ansvarlig for å endre prislappene. Har du leid flere forskjellige hyller, må det festes nye prislapper når varer flyttes mellom de leide hyllene.

Oppstart

Når hyllen er bestilt og betalt, kan varene settes opp på hyllen fra kl. 19.00 kvelden før første dag i leieperioden i ukedager og fra kl. 17.00 på lørdager. 

Dersom du ikke har satt opp varene dine på periodens første leiedag, kan GjenGlede fritt og uten varsel leie ut hyllen til annen part uten å refundere hylleleien.

Hyllen kan dekoreres i lett utstrekning dersom det vurderes som rimelig av personalet. Du må selv fjerne pynten når du tømmer stativet ditt.

Hyllene må ikke flyttes og det må ikke festes gjenstander til stativet. Varene må plasseres på hyllen din.

Du kan ikke plassere varer på gulvet ved hyllen din, på andre hyller, på utstillingsbord eller andre steder i butikken.

Varene skal arrangeres på en måte der de ikke er til sjenanse for nabohyller. F.eks. det er ikke tillatt å henge kleshengere med klær på hyllens sidestolper, da det blokkerer utsyn og tilgang til nabohyllens varer.

GjenGlede er velkommen til å plassere varene dine på temabord og utstillingsbord.

Orden og påfyll på din hylle

Du er selv ansvarlig for å rydde opp på hyllen din. For at du skal selge så godt som mulig bør standen din være oversiktlig og ryddig. Du kan kjøpe ekstra rengjøring på standen for 100 kr pr uke. Vi rydder opp på standen din hver morgen i perioden. Denne tjenesten kan kjøpes i kassen.

Ikke overfyll hyllen. Alle klær skal kunne henge på kleshenger på stangen og det skal være plass til å “bla” gjennom klærne på stangen. Vi anbefaler at du maksimalt har 20 klesplagg til voksne, eller 30 til barn hengende om gangen. Sett opp kurver eller bokser for småting slik at stativet er lett å se for kjøperne. Du er hjertelig velkommen til å legge til nye varer gjennom hele leieperioden.

 

Når din booking opphører 

Hyllen skal tømmes senest to timer før stengetid siste dag butikken er åpen i leieperioden. Du må komme til kassen når du kommer. Du er selv ansvarlig for å tømme hyllen. 

Det er viktig at alle prislapper og tyverisikringer blir stående på varene når standen tømmes, da varer uten prislapper ikke kan tas ut av butikken. Personalet vil sjekke varene dine ved skranken og alarmer vil bli deaktivert.

Dersom noen andre trenger å tømme hyllen for deg, må du sørge for å ringe og gi beskjed til butikken.

Dersom hyllen ikke tømmes i tide, forlenges leieperioden automatisk med én uke, hvis mulig. Bookes hyllen til den andre siden av hyllen legges den ned, noe som koster 350 kr for første flyttekasse og deretter 50 kr pr. flyttekasse. Varene skal hentes innen 7 dager.  Etter 1 uke vil varene være tilgjengelige hos GjenGlede for salg i vår favør.

 

1

Dersom du ikke kan hente tingene dine i tide, kan du bestille fjerning etter avtale. Det koster 250 kr for første flyttekasse og deretter 50 kr pr flyttekasse. Varene skal hentes innen 7 dager. Etter 1 uke vil varene være tilgjengelige hos GjenGlede for salg i vår favør

Premium-varer må hentes siste bestillingsdag, ellers påløper et ekspedisjonsgebyr på 100 kr per vare.

Forlengelser og nedleggelser av leieavtaler vil bli motregnet mot ditt totale salg eller belastet i butikken.

 

Varesikring

I GjenGlede gjør vi alt for å sikre varene dine best mulig. Det kommer videoovervåking, oppmerksomt personale og flere alarmtyper for gratis utlån for varer over 100 kr, slik at du kan sikre varene dine best mulig. Følgende forholdsregler anbefales:

  • Klistremerkealarmen plasseres så langt det er mulig på et usynlig sted. Skjul den om nødvendig under prislappen på varen.
  • Alarmbrikke festes i en søm og ikke på selve stoffet. Da tåler plagget den bedre uten at plagget skades.
  • Fest evt. kabler eller løse deler som tilhører produktet med tape eller strips.
  • Dyre smykker, klokker, parfymer og andre varer som kan friste svake sjeler skal ikke stå på hyllen, men låses inn i et av våre glasskap.
  • Som hylleleier har du alltid mulighet til å få en eller to gjenstander i glasskapene, dersom det er plass. (Glasskap er pdd. ikke ankommet)

Butikktyveri og utveksling av prislapper meldes til politiet. Utveksling av prislapper kategoriseres som svindel.

GjenGlede kan ikke holdes ansvarlig for stjålne, tapte eller skadede varer.

GjenGlede er ikke ansvarlig for skader ved brann- og vannskader. I forbindelse med brann, vann eller innbrudd kan innboforsikringen din dekke tapet ditt – kontakt forsikringsselskapet ditt for mer informasjon.  

Min vare er borte vekk

Hvis varen din har forsvunnet fra hyllen, men ikke solgt, er den mest sannsynlig på en annen hylle. Kundene har en tendens til å angre underveis, og så legger de varen fra seg på et tilfeldig sted.

Vi vet av erfaring at det kan være vanskelig å ha oversikt over hele butikken og at en vare kan dukke opp flere uker etter at den har forsvunnet. Dette skjer vanligvis når en annen standleietaker pakker sammen. Se etter varen på din gamle stand, samt nabostander når du besøker butikken igjen, og se jevnlig på Lost & Found-hyllen.

Hvis vi mottar varen i kassen mens bookingen din fortsatt er aktiv, blir den returnert til standen. Hvis vi mottar varen i kassen etter at bookingen din er utløpt, vil den legges i Lost & Found-hyllen dersom den koster mindre enn 100 kr. Dersom varen koster 100 kr eller mer, sender vi deg en melding om at varen er funnet.

Varer uten prislapp plasseres i Lost & Found. Varer uten prislapp lagres i avdelingen i 7 dager, hvoretter de blir eiendommen til GjenGlede, som står fritt til å donere, avhende eller selge dem.

Utsalg

Du har mulighet til å holde et salg på standen din, hvor du kan velge mellom 25% og 50% rabatt. På Min GjenGlede, under din booking, trykker du ganske enkelt “Rabatt” og velger ønsket rabattsats. Vi går rundt hver morgen og setter opp rabattskilt om vi ikke har tid før da. Husk at rabatten gjelder alle varer du har prislappen på, så vær oppmerksom på evt. varer i glasskapet. Ønsker du rabatt på premiumvarer må du komme selv slik at du kan lokalisere varene.

 

Eiendomsrett

Selger er alene ansvarlig for å ha uinnskrenket eiendomsrett og rett til å selge varene på standen. Følgende varer kan ikke selges i GjenGlede:

  • Det er ikke tillatt å selge kopivarer, f.eks. vesker, vesker, klokker osv.
  • Sikkerhetskompromitterende varer som tobakk, alkohol, mat, våpen, fyrverkeri, hvitevarer, pornografisk materiale eller noe annet som anses som upassende eller støtende av personalet.
  • Skarpe gjenstander som kniver må ikke ligge foran stativet, men skal låses inn i våre glassskap.
  • Det er ikke tillatt å legge ut visittkort eller annen markedsføring på standene.

Brudd vil resultere i avhending av disse varene og effektiviseres uten varsel.

Personalet har også rett til å avvise eller disponere varer som anses skadelig for butikkens standard, som f.eks. skitne, stinkende eller uhygieniske varer. 

Betalingsformer

For nettbestilling aksepterer vi alle typer VISA og MasterCard og Vipps. I butikken tar vi imot kontanter, Dankort, MasterCard eller Vipps.

 

Pris og kommission

Prisene er i henhold til gjeldende prisliste på nettsiden inkl. mva, inkludert en provisjonsprosent på 19 %, som automatisk trekkes fra oppgjøret før overskuddet utbetales til deg.

Forutsatt at du selger dine private ting, betaler du ikke moms og skatt på salget.

 

Erhverv (salg av nye varer)

Bedriftsbestilling kan ikke gjøres på nett, men må bookes ved å kontakte bedriften.

Driver du bedrift via hyllen skal organisasjonsnummer oppgis til butikken som så registrerer det. Virksomheten er selv ansvarlig for å rapportere korrekte opplysninger til skatteetaten.

Angrerett og reklamasjon

Det er 14 dagers angrerett for hylleleie, dog refunderes ikke leien dersom leieperioden har startet. Booker du mindre enn 14 dager før leieperiodens start bekrefter du at du frasier deg 14 dagers angrerett.

Ønsker du å annonsere kan du kontakte GjenGlede.

Alle solgte varer kjøpes som brukt og kan ikke annonseres.

Ta gjerne kontakt på post@gjenglede.no dersom du skulle lure på noe. 

Eller send SMS dersom det er enklere for deg.  Det går selvsagt an å ringe til meg på 92 49 75 91 helst på dagtid, så skal jeg svare om jeg er tilgjengelig. 

Med vennlig hilsen Kenneth Hagen, GjenGlede AS